تاریخچه دستگاه فلزیاب

تاریخچه دستگاه فلزیاب
باید بدانیم که فلزیاب هایی که امروزه استفاده میشود تاریخچه طولانی و فوق العاده شگفت آوری دارد که بسیار جالب توجه است. در نیمه قرن نوزده میلادی بعد از اختراع الکتریسیته دانشمندان و کارکنان معادن نقره و طلا شروع به آزمایش بر روی ابزاری نمودند که بتواند فلزات واقع در زیر زمین را جستجو کند. یک چنین ابزاری میتوانست برای کسانی که در عصر تب طلا مصرانه به دنبال طلا بودند بسیار مفید باشد و اولین کسی را که از آن استفاده میکند بسیار ثروتمند کند.

فلزیاب metaldetector

اولین فلزیابی که اختراع شد هیچ طلایی را نیافت بلکه درعوض برای پیدا کردن گلوله ای که در بدن رییس جمهور آمریکا بود امتحان شد که محل گلوله را هم نتوانست تشخیص دهد. این فلزیاب را الکساندر گراهام بل ساخته بود.

old-felezyab

اگر چه فلزیابی که الکساندر گراهام بل اختراع کرده بود نتوانست گلوله را در بدن رییس جمهور تشخیص دهد ولی به عنوان نمونه ای بادوام و مطمئن الگویی برای ساخت فلزیابهای بعدی قرارگرفت. اولین فلزیاب ها بسیار بزرگ ، پیچیده و با لوله های خلا کار میکردند. مهمترین تاثیری که این فلزیابها داشتند این بود که آوازه دستگاه فلزیاب را در همه جا پخش کردند. بعد از آن فلزیابهایی اختراع شد که درطول جنگ جهانی برای پیدا کردن مینها و بمبهای خنثی نشده استفاده میشدند. در دهه بیست قرن بیستم گرهارد فیشر متوجه شد که فلزیابها در مقیاس کوچکتر و قابل حمل کارایی بیشتری دارند و فلزیابی ساخت که این خصوصیات را داشت.

در سالهای بعد اختراع ترانزیستورها ، دستگاههای تفکیک کننده ، طرحهای مختلف سیم پیچها، و در نهایت تکنولوژِی وایرلس باعث تغییرات عمده در فلزیابها و رفتن به سمت فلزیابهایی سبک، قابل حمل در مکانهای مختلف و با قابلیت جستجو در عمقهای زیاد امروزی شد.

index

با پیشرفتهایی سریع السیری که در تکنولوژی صورت میگیرد آینده فلزیابها به طور حتم تغییر خواهد کرد و تنوع و قابلیتهای بیشتری را خواهند داشت.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900